Autor |
Wiadomość |
voyteck |
|
 |
marek |
Wysłany: Pon 21:48, 19 Wrz 2011 Temat postu: |
|
Uwagi proszę kierować do autorów filmu, ja tylko przetłumaczyłem tekst na końcu - ustaw suwak na 6:50
:)
Jednak muszę przyznać, że punkt 3. i 7. brzmi bardzo rozsądnie :) |
|
 |
swierczu |
Wysłany: Pon 21:43, 19 Wrz 2011 Temat postu: |
|
Trochę ta teoria mija się z praktyką .... bo:
1) uczniowie-skoczkowie i tandemy siedzą zazwyczaj na końcu, bo wysiadają ostatni (otwierają najwyżej)
2) otworzenie głównego powyżej 600 m ... spróbuj to zrobić np. z Kataną Otwarcie ładne ... zła sylwetka ... twist ... rozkręcenie i może będzie 100 m ... MOŻE
3) poniżej 300 m zostać w samolocie chyba, że nastąpiło uszkodzenie konstrukcji lub sytuacja jest nie możliwa do przeżycia - umiałbyś to ocenić?
4) najstarszy (rozumiem doświadczeniem) skoczek przejmuje dowodzenie ... uważasz, że ogarniesz 15-19 skoczków w samolocie zapierdalającym do ziemi?
Według mnie zasada jest jedna: wypierdalać i umożliwić to samo innym. Chyba, że pilot powie co innego.
Oby nam się to nie zdarzyło. A mnie już nigdy więcej  |
|
 |
marek |
Wysłany: Pon 20:05, 19 Wrz 2011 Temat postu: Skoki z samolotu w korkociągu... |
|
Nieciekawa sytuacja:
http://www.iloveskydiving.org/view/videos/friday-freakout-terrifying-plane-stall/
Najlepszy jest instruktaż pod koniec filmu - co robić w razie awarii samolotu:
- poniżej 300 m pozostać w samolocie do lądowania awaryjnego, chyba, że wystąpiło uszkodzenie konstrukcji lub sytuacja jest niemożliwa do przeżycia.
- powyżej 300 m wyskoczyć z samolotu: od 300 do 600 m otworzyć zapas, powyżej 600 m otworzyć główny. Uczniowie skoczkowie otwierają zapas od 300 do 900 m.
-W razie uszkodzenia konstrukcji lub obrotów poniżej 600 m: jeżeli to możliwe opuścić samolot natychmiast i otworzyć zapas. Jeżeli nie możesz wyjść, otwierasz zapas mimo wszystko. Może się zdarzyć, że wyjdziesz lub zostaniesz wyrzucony na ekstremalnie małej wysokości, wtedy twój zapas może zostać rozłożony przez samolot tak jak przez linę desantową.
- jeżeli to możliwe sadzać tandemy i uczniów jak najbliżej drzwi.
- wyrzucający/najstarszy skoczek przejmuje dowodzenie, jeżeli nie ma komunikacji z pilotami i wydaje polecenia.
- wyrzucający/najstarszy skoczek powinien wyjść ostatni.
- jeżeli wyrzucający/najstarszy skoczek wyskoczył bez mówienia czegokolwiek, albo go nie ma gdy rozglądasz się wkoło wtedy mocno zalecam abyś również wyskoczył... |
|
 |