Forum Sekcji spadochronowej Aeroklubu Łódzkiego Strona Główna Sekcji spadochronowej Aeroklubu Łódzkiego
... forum
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ubezpieczony Gawron
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Sekcji spadochronowej Aeroklubu Łódzkiego Strona Główna -> Skoki w AŁ - kiedy skaczemy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcin
Administrator



Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pon 23:16, 07 Sty 2008    Temat postu:

Skoklibyśmy... gdyby skoki prowadził któryś z naszych znakomitych instruktorów Wesoly , prawda?
Póki co Gawron czeka na jakieś uszczelki, żeby go zimą nie przewiało, zdaje się Mruga ...
Nie, to nie śmieszne, te części mogłyby już być.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cieśla




Dołączył: 02 Mar 2007
Posty: 1230
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Czw 18:06, 17 Sty 2008    Temat postu:

Hans, wiadomo coś na temat Gawrona?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hans
Administrator



Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Czw 19:50, 17 Sty 2008    Temat postu:

...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rem




Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 467
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pią 10:00, 18 Sty 2008    Temat postu:

ja wiem coś na temat Gawrona:)
Konstrukcja powstała jako rozwinięcie radzieckiego Jaka-12M, produkowanego w Polsce na licencji. Przeróbkę opracował mgr inż. Stanisław Lassota. Celem było uzyskanie konstrukcji o większej ładowności oraz lepszych właściwościach lotnych. Z uwagi na zmianę środka ciężkości skrzydłom nadano niewielki skos, a na ich końcu zamontowano płyty brzegowe, które później zdemontowano w wielu samolotach, gdyż znacznie utrudniały lądowanie przy bocznym wietrze. Przesunięto w tył golenie podwozia głównego, zmniejszono masę wyposażenia usuwając jego część i dodano dodatkowy zbiornik na chemikalia. W ten sposób uzyskano samolot mogący zabrać 550 kg chemikaliów.

Samolot oblatano 14 kwietnia 1958, a do produkcji seryjnej wszedł w 1960. Od 1962 produkowano wersję PZL-101A, w której m.in. dodano drzwi po prawej stronie kabiny. Od 1965 do produkcji weszła ulepszona wersja PZL-101B, różniąca się m.in. brakiem "garbu" nad zbiornikiem na chemikalia i dużym chwytem powietrza pod silnikiem. Oprócz dwumiejscowej wersji rolniczej produkowano czteromiejscową wersję wielozadaniową oraz wersję sanitarną przewożącą chorego na noszach. Do 1968 wyprodukowano łącznie 325 samolotów, w tym:

215 dwumiejscowych rolniczych
78 czteromiejscowych aeroklubowych
32 sanitarne
143 Gawrony wyeksportowano, głównie do Bułgarii i Węgier, w mniejszej liczbie do Austrii, Finlandii, Hiszpanii, Indii, Turcji.


PZL-101 w lociePZL-101 Gawron został wyparty pod koniec lat 70. przez nowocześniejszą konstrukcję rolniczą PZL-106 Kruk. Niektóre samoloty pozostają w użyciu w aeroklubach lub rękach prywatnych jeszcze obecnie (2006).


Konstrukcja [edytuj]
Jednosilnikowy górnopłat zastrzałowy. Kadłub spawany z rur stalowych, z przodu kryty jest blachą duraluminiową, a w tylnej części płótnem. Skrzydła dwudźwigarowe duralowe kryte płótnem, o niewielkim skosie, wyposażone w klapy szczelinowe i stałe sloty. Usterzenie klasyczne, konstrukcji metalowej kryte płótnem. Podwozie samolotu stałe, klasyczne z kółkiem ogonowym. Istniała możliwość zainstalowania nart zamiast kół. W wersji rolniczej posiada wymienne komplety urządzeń do rozpylania proszków i nawozów, rozpryskiwania ciekłych chemikaliów i rozpylania aerozoli. Szerokość opylanego pasa wynosi 30-70 m.

Napęd stanowi silnik gwiazdowy 9-cylindrowy PZL AI-14R o mocy 191 kW (260 KM). Dwa zbiorniki paliwa w płacie mieszczą łącznie 180 litrów. Można podwieszać pod skrzydłami dwa dodatkowe zbiorniki o pojemności po 95 l.





Dane techniczne [edytuj]
Rozpiętość: 12,68 m
Długość: 9 m
Wysokość: 3,12 m
Powierzchnia nośna: 23,8 m²
Masa użyteczna: 660 kg
Masa startowa: 1660 kg
Prędkość maksymalna: 170 km/h
Prędkość minimalna: 50 km/h
Prędkość wznoszenia: 2,5 m/s
Pułap: 3380 m
Zasięg: 240 km
[ukryj]p • d • e


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hans
Administrator



Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pią 12:23, 18 Sty 2008    Temat postu:

Wiadomo też, że uszczelki pod kolektory wydechowe, wykonane są z materiału kosmicznej technologii, której to licencji LZN w Krośnie jeszcze pewnie od Sajuza nie uzyskało - to pierwsza wersja, druga to taka, że technologia jest im znana (i tu są rozbieżności - od początku grudnia albo od połowy stycznia tego roku), jednakże najprawdopodobniej LZN Krosno nie może zdecydować się co do firmy kurierskiej która dostarczyłaby przesyłkę. Być może wydaje im się, że Poczta Polska upadła razem z Westerplatte, a na dalekim południowym wschodzie kolej transsyberyjska jedzie tylko wgłąb Ukrainy, bo do Królestwa Polskiego nie pasuje rozstaw osi...... Hyhy . Tak czy siak nie sądzę, żeby Gawron oderwał się od płyty lotniska w okresie trwania jego ubezpieczenia czyli do końca stycznia. Dodatkowo wychodzą przewody paliwowo olejowe (o zgrozo!!). Obawiam się, że temat uszczelek okaże się w porównaniu bardzo błahy...... Zly . Reasumując - mam wrażenie, że problem nie leży w mieście Pogórza Środkowobeskidzkiego..... Kwasny

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hans
Administrator



Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pią 12:33, 18 Sty 2008    Temat postu:

Jako ciekawostkę dodam jeszcze, że JAK 12 powstał jako nieudana próba skopiowania koncepcji przedwojennej polskiej konstrukcji - znakomitego samolotu wielozadaniowego,pierwowzoru STOL(czyli samolotu krótkiego startu i lądowania) RWD - 9. PZL 101 Gawron jest rozwinięciem koncepcji JAK 12 - niezbyt udaną zresztą, jeśli chodzi o samolot wielozadaniowy (znacznie gorsze osiągi).Idąc dalej tym tropem można powiedzieć że Gawron jest totalnie spierdolonym RWD - 9 Mruga ....Na zdarowie tawariści.... Hyhy !!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
xenomorf




Dołączył: 15 Kwi 2007
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: a nie powiem ;)

PostWysłany: Pią 13:34, 18 Sty 2008    Temat postu:

buhahahha Rotfl

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
xenomorf




Dołączył: 15 Kwi 2007
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: a nie powiem ;)

PostWysłany: Pią 19:30, 18 Sty 2008    Temat postu:

Towarzysze zapomnieliście o najistotniejszej informacji więc sobie pozwolę Wesoly Otóż z samolotu PZL 101 Gawron da się skakać Jezyk mieści bowiem w swoich przepastnych czeluściach jednego pilota i aż trzech skoczków Jezyk Dodam jeszcze że kabina jest wykończona wyjątkowo komfortowo Mruga Ergonomia wsiadania jak i wysiadania nie ma sobie równych Mruga Dodatkowo w samolocie znajdują się wszystkie niezbędne dla skoczków udogodnienia w postaci skórzanej rączki, bardzo poręcznego zastrzału oraz niebywale wygodnego stopnia Rotfl
Szkoda tylko że jest nielotne biedactwo...

PS Hans... jeśli chodzi o uszczelki silnikowe to tutaj prym wiodą amerykanie którzy do dziś nie opanowali technologii produkcji takowych i nawet w nowych samochodach stosują rozwiązania rodem z forda T Wesoly dlatego właśnie każdy amerykański samochodzik znaczy teren Rotfl Być może do nich właśnie powinniśmy zwrócić sie o pomoc w uszczelnieniu naszego latadła Hyhy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cieśla




Dołączył: 02 Mar 2007
Posty: 1230
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pią 19:42, 18 Sty 2008    Temat postu:

He, he zajebiście..., tylko dla czego nie jest mi zupełnie do śmiechu Niepewny Zdegustowany Może też ktoś wie? W mur

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rem




Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 467
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Sob 11:10, 19 Sty 2008    Temat postu:

Cieślik Twoje przygnębienie spowodowane jest najprawdopodobnie przez pogodę typowo barowąJezyk. Ale już niedługo wiosna, tak bardzo oczekiwana przez nas pora roku Hyhy .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Łosiu




Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 551
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Nie 10:30, 20 Sty 2008    Temat postu:

Co do stwierdzenia Sebka i amerykańskiej technoligii uszczelniania to się z tym w pełni zgadzam, oprócz samochodów począwszy od Forda T a skończywszy na promach kosmicznych, który zmienił się w wielkie kule ognia (z amerykanckiego great ball the fire - tak mówią piloty po odpaleniu Fox One -rakiety powietrze-powietrze, która osiągnie cel Zdziwiony ) właśnie przez uszczelniacze sekcji w rakiet startowych pierwszego stopnia na paliwo stałe.... tak więc ja nie chcę latać na polskim wyrobku skopiowanym z ruskiego latadła z amerykanckimi nowinkami, nie mówiąc już o pewnym pilocie, panu T. ... taki mix z pewnością zakończył by się glebą, ale nie taką jak w wykonaniu Florka z You can dance Jezyk

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cieśla




Dołączył: 02 Mar 2007
Posty: 1230
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Nie 11:05, 20 Sty 2008    Temat postu:

...a ja mogę , choćby na drzwiach od stodoły , byleby sie dało wyskoczyć Hyhy Jezyk

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cieśla




Dołączył: 02 Mar 2007
Posty: 1230
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Nie 11:07, 20 Sty 2008    Temat postu:

Niepewny ale fakt, że nie koniecznie z tym panem Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
xenomorf




Dołączył: 15 Kwi 2007
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: a nie powiem ;)

PostWysłany: Nie 12:23, 20 Sty 2008    Temat postu:

Cieśla a podobno to my młodzi jesteśmy tak napaleni że skakalibyśmy na czymkolwiek i z czegokolwiek Mruga

Na poważnie. Trzeba głośno wyartykułować to o czym większość myśli:

Mianowicie jaki jest sens ubezpieczać nielota??
Czy naprawdę tak ciężko pomyśleć i kupić niezbędne szybko zużywające się części na zapas??
Jesli jak mówi Hans jest problem z firmą kurierską to czy nie można przy zamówieniu zaznaczyć "odbiór osobisty" i wysłać kogoś zeby to przywiózł?? W końcu Polska to nie Australia a Łódź jest w jej centrum więc każdą trasę można zrobić w dwa dni razem z odpoczynkiem!!
Czy nie można było sprawdzić stanu technicznego samolotu przed wywaleniem kasy w błoto??
Czyżby Aeroklub Łódzki był tak bogaty że stać go na takie działania??
Bo jeśli tak to może dałoby radę wydać kasę bardziej rozsądnie. Płacąc za narzucone nam przez port szkolenia na przykład... lub wydzierżawiając inny nadający się do skoków i co najważniejsze sprawny samolot!!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez xenomorf dnia Nie 20:55, 20 Sty 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cieśla




Dołączył: 02 Mar 2007
Posty: 1230
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Nie 17:06, 20 Sty 2008    Temat postu:

Seba , właśnie dla tego powinniśmy być obecni na zebraniu Zarządu!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Sekcji spadochronowej Aeroklubu Łódzkiego Strona Główna -> Skoki w AŁ - kiedy skaczemy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin