Forum Sekcji spadochronowej Aeroklubu Łódzkiego Strona Główna Sekcji spadochronowej Aeroklubu Łódzkiego
... forum
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

skoki w teren przygodny
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Sekcji spadochronowej Aeroklubu Łódzkiego Strona Główna -> Sprawy aeroklubowe - informacje, ogłoszenia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Simon




Dołączył: 14 Gru 2007
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zgierz

PostWysłany: Wto 22:06, 21 Wrz 2010    Temat postu:

Oki Mruga sorted out Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcin
Administrator



Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Śro 0:09, 22 Wrz 2010    Temat postu:

Chłopaki, Wasze "zeznania" są mocno rozbieżne. Czy Wy na pewno skakaliście w tej samej "przygodzie"? Jezyk
Ciekawy opis skoku, Łosiu. Czy mógłbyś wyjaśnić mi, żóltodziobowi, termin napędzania z przeskoku? Rozumiem, że nie chodzi tu o przeskakiwanie barierki Wesoly

Najbardziej podobało mi się [link widoczny dla zalogowanych], "na pieska", jak to się chyba fachowo nazywa(?)... Hyhy

Co to była za impreza? Trybuny jakby nieco puste...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
swierczu




Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 530
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Śro 0:22, 22 Wrz 2010    Temat postu:

Dawno nie było imprezy na spadochroniarnii i Wam się zebrało na dysputy ....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Simon




Dołączył: 14 Gru 2007
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zgierz

PostWysłany: Śro 7:54, 22 Wrz 2010    Temat postu:

faktycznie,imprezki nie było dawno i fajnie by było Ludziska się spotkać w jakąś sobotę na pogaduchy przy Mruga (byle nie w tą gdyż bawię się na weselu)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Łosiu




Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 551
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Śro 8:40, 22 Wrz 2010    Temat postu:

Napędzanie z przeskoku (przehaowanie), jak każde inne trenujesz do wysokości 600m od otwarcia. Po otworzeniu spadaka gasisz i ściągasz slajder, odhamowujesz sterówki, luzujesz taśmę piersiową aby środek ciężkości przesunął się z wysokości klatki piersiowej do wysokości bioder, co daje bardziej efektywnie wykorzystanie prędkości i stabilności podczas lądowania. Trening zaczynasz od tego że musisz wyczuć miejsce przeciągnięcia swojego sprzętu, robisz to wysoko bo jak zwiniesz czaszę to pozostanie ratowanie. Pierwsza łatwiejsza metoda polega na powolnym ściąganiu sterówek do chwili kiedy czasza znacznie zwolni i zacznie "furgotać" - nie wiem jak to inaczej okreścić Zawstydzony ; druga metoda to przeciągnięcie na tylnych taśmach, warto również znaleźć pkt. przeciągnięcia tą metodą ponieważ będzie to konieczne przy lądowaniu na tylnych taśmach ale to nie przy ww. lądowaniu. Trening ten (na dużej wysokości) potrzebny jest abyś nie przegiął na podejściu do lądowania i nie zwalił się na glebę Kwasny Teraz sam trening "lądowania" na wysokości: lecisz prosto, równocześnie, nie agresywnie (ważne) ściągasz kołki sterownicze tak aby leciał na 40-50% zhamowanym spadochronie, czekasz aż prędkość się ustabilizuje. Czasza powinna cały czas być centralnie nad Twoją głową a Ty stabilnie lecisz prosto- kontrola względem ziemi i obranego punktu odniesienia. Patrzysz na wysokościomierz (najlepiej kiedy jest na równej podziałce np. 900m.) i w tym momencie jednym tym razem szybkim ruchem odpuszczasz kołki do położenia neutralnego. W chwili odpuszczenia kołków spadochron robi PRZESKOK tzn. nie znajduje się nad Twoją głową tak jak w locie na przyhamowanym sprzęcie tylko przeskakuje "przed Ciebie". Efekt ten wiąże się z utratą wysokości i nabraniu prędkości. W momencie kiedy czasza jest w "przeskoku" liczysz 121,122,123,124. Przez ten czas spadochron zacznie samoczynnie wychodzić z "przeskoku" do lotu poziomego tzw. wypłynięcie. Wszystkie konstrukcje są tak zbudowane że wypływają, tyle że nie każde po 4 sekundach, niektóre szybciej (7 komorowe) inne wolniej (czasze crossbrase) ale to już każdy musi ustalić indywidualnie, bo to jest kluczowe przy lądowaniu. Kiedy już spadochron wypłynie, zaciągasz płynnym jednostajnym ruchem sterówki i hamujesz go tak jak byś właśnie miał lądować i dotykać nogami ziemi. Po wykonaniu wszystkich tych czynności patrzysz na wysokościomierz i widzisz jaką wysokość utraciłeś. Ten trening powtarzasz kilka(naście) razy i wtedy masz pojęcie co do utraty wysokości, która pozwoli Ci na określenie Twojego punktu decyzji manewru już przy lądowaniu. Pamiętaj że podczas lądowania początkowo pkt. decyzji wybieraj zawsze wyżej niż szacunkowa utrata wysokości podczas treningu na wysokości z dwóch najważniejszych powodów - powietrze na wysokości jest rzadsze i lepiej kiedy przy lądowaniu spadochron wypłynie na wyższej wysokości niż poziom ziemi Kwadratowy później sukcesywnie można obniżać tą wysokość aż osiągniesz pułap w którym manewr będzie kończył się na odpowiedniej wysokości. Nie bierz tego co napisałem jako wykładnię do techniki ladowania ponieważ pozostaje jeszcze kwestia budowania ścieżki podejścia oraz punktów wejscia, bazowego i decyzji. To co napisałem to jedynie suchy opis a osobiscie polecam pojechać na kurs i tam doskonalić się w bezpiecznych lądowaniach.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Łosiu dnia Śro 8:52, 22 Wrz 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rem




Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 467
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Śro 9:12, 22 Wrz 2010    Temat postu:

Hyhy Hyhy Hyhy

Jeden mały skok a ile informacji WesolyWesolyWesolyWesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcy
Gość






PostWysłany: Śro 9:47, 22 Wrz 2010    Temat postu:

jeden mały skok dla starszaków ale za to dla nas młodych bardzo cenny opis jak na początek
Powrót do góry
marcin
Administrator



Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Śro 14:14, 22 Wrz 2010    Temat postu:

Też czuję się "młody"... Wesoly
Dzięki, Łosiu, za bardzo solidne wyjaśnienie!
Widzę, że kiedy okoliczności będą sprzyjające, będę miał się czego uczyć...
Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cieśla




Dołączył: 02 Mar 2007
Posty: 1230
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Śro 20:32, 22 Wrz 2010    Temat postu:

Marcy napisał:
jeden mały skok dla starszaków ale za to dla nas młodych bardzo cenny opis jak na początek


Młody naucz się na razie, najnormalniej w swiecie lądować na spadochronie, ot tak w zwykły sposób.....i to wystarczy Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Łosiu




Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 551
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Śro 20:54, 22 Wrz 2010    Temat postu:

Młody Marcy, przyznaję rację Cieśli, Ty naucz się lądować ot tak w zwykły sposób, a opis był na prośbę "młodego" marcia on może próbować tyle że z uwagą i RAZ JESZCZE BEZPIECZNIE !!!

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Łosiu dnia Śro 20:56, 22 Wrz 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Sekcji spadochronowej Aeroklubu Łódzkiego Strona Główna -> Sprawy aeroklubowe - informacje, ogłoszenia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
Strona 4 z 4

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin